Ledenbeheer.be

Updates februari 2024

Contacten bewerken

Het bewerken van contacten is volledig herschreven, je blijft nu op de fiche van de persoon zonder een extra venster te openen. Gegevens zijn mooier gebundeld per categorie.


Financieel

Nieuw omzetrapport

Alleen omzet wordt nu getoond in het omzetrapport, kortingen en het saldo op de account worden hier niet meer weergegeven maar kun je terugvinden in het rapport.
Transactiekosten werden foutief weergegeven voor groepsbestellingen, deze fout is rechtgezet.

Creditnota's

Is het mogelijk om in te stellen dat leden niet automatisch een creditnota ontvangen bij elke aanpassing van hun kostennota?
Ja, dat kun je instellen via "Instellingen" > "Algemeen".

Gespreide betalingen

Je kunt nu instellen of het saldo op de account van je leden moet worden meegerekend in hun maandelijkse betalingen of niet. Met andere woorden, mag een deel van de termijn (deels) worden betaald met het geld dat op hun account staat, of niet.
WAAR? Dit kun je instellen bij instellingen > betalingsmogelijkheden > gespreid betalen.

Omboekingen en gespreid betalen: als een betaling binnenkwam nadat je een omboeking deed dan bleef de betaling staan op het oude order. Dit hebben we nu opgevangen zodat deze op het nieuwe order terecht komt.


Groepsinschrijvingen

Terugbetalingen via Mollie zijn nu ook mogelijk voor groepsbestellingen

Varia

Telefoonnummer van de club staat niet langer op de kostennota's.

Ticketverkoop

De layout van de ticketverkoop pagina heeft een kleine update gekregen zodat je alles makkelijk bij elkaar ziet staan.
Wie mag tickets scannen? Dat kun je nu aanduiden voor elk evenement afzonderlijk, je hoeft ze dus geen beheerders meer te maken.

Tickets opnieuw versturen, vind je klant de mail van de tickets niet meer terug? Je kan de tickets nu hersturen via de inschrijvingslijsten.

Fiscale attesten


Ontvang je foutmeldingen van de overheid tijdens het indienen van je attesten vanwege foutieve gegevens die door ouders zijn ingevuld? Je kunt alle ingevoerde gegevens aanpassen via het menu "instellingen > attesten."



Wijzigen startnummer fiscale attesten

Waarom bieden we deze nieuwe optie aan? Sommige clubs hebben twee Ledenbeheer-accounts of kampen die ze nog steeds organiseren via hun oude programma (tijdens de overgangsfase naar Ledenbeheer). Het is belangrijk dat de nummering van je attesten altijd oplopend is, waarbij Ledenbeheer standaard begint met nummer 1. Echter, soms kan het handig zijn om de nummering aan te passen, zodat deze aansluit op de nummering van je andere Ledenbeheer-account.
Let op: het toewijzen van een nieuw startnummer aan de volgnummers kan aanzienlijke gevolgen hebben voor je fiscale attesten. Gebruik deze functie alleen als je volledig begrijpt wat je doet!


Varia

  • Mailchimp integratie kreeg nieuw kleedje
  • De media kreeg een nieuwe kleedje
  • Als je een mailtje opnieuw stuurt (via de knop opnieuw versturen naar nieuwe leden) maar wijzigt dan zal deze vanaf nu worden opgeslaan als nieuwe e-mail.
  • Webshop: nadat je een product hebt toegevoegd aan je winkelmandje wordt je niet langer naar het overzicht van alle producten gezonden maar keer je terug naar het product zodat je sneller andere maten kan toevoegen.