Contante betalingen en overschrijvingen

Contante betalingen en overschrijvingen

INFO: Contante of Cash betalingen komen niet vanzelf in Ledenbeheer terecht. Je moet ze dus manueel toevoegen.

Betaling registreren

WAAR? Betalingen inboeken doe ja via het menu "financieel > betalingen registreren". Je kan ook een snelkoppeling terugvinden op je dashboard.




Klik op het groene kassa icoon om een betaling toe te voegen. Daarna krijg je volgende pop-up.



Hier kun je het bedrag invullen die je klant heeft betaald en de manier waarop hij heeft betaald.
Onderaan de pop-up zie je eventuele betalingen die reeds waren ingeboekt.

TIP: Je kan ook betalingen registreren vanuit het profiel van een lid!
WAAR? Selecteer de naam van een lid, navigeer naar het financiƫle tabblad en klik op de kostennota waarop je een betaling wilt toevoegen. Daarna kun je via de actie knop een betaling registreren.



Opnieuw versturen

Een kostennota opnieuw versturen doe je via de blauwe verzendknop.

Filteren en rangschikken

Je kan filteren op elke kolom, de kolommen kun je ook zelf bepalen (welke je wil zien en in welke volgorde).

Wat betekenen de verschillende statussen van de kostennota's?


     

  1. Uitstaand: Er is een kostennota aangemaakt, maar nog niet betaald.
  2. Deels betaald: De klant heeft een deel van het totaalbedrag betaald.
  3. Betaald: De klant heeft de betaling succesvol afgerond.
  4. Verlopen: De klant heeft niet binnen de daarvoor gestelde tijd (in te stellen via menu instellingen > betalingsmogelijkheden) betaald, waardoor de betaling is verlopen.
  5. Goedkeuring nodig: Deze kostennota bevat een cursus waarvoor het lid te jong of oud is. Of er is een kortingscode gebruikt die goed gekeurd moet worden.
  6. Geannuleerd: Deze kostennota is geannuleerd door de club.


    • Related Articles

    • Online betalingen

      Online betalingen aanvaarden Ledenbeheer.be biedt online betalingsmogelijkheden aan via onze betalingspartner Mollie. De betalingen worden in real-time geregistreerd op ons systeem. Online betalingen via je eigen mollie account Van zodra de ...
    • Licentie en facturatie

      Het aanschaffen van een Ledenbeheer-licentie WAAR? Om een Ledenbeheer-licentie aan te schaffen, te beheren en te vernieuwen, navigeer je naar het menu "Instellingen > Licentie." Als nieuwe club moet je een keuze maken op basis van het gemiddelde ...
    • GDPR-wetgeving en Ledenbeheer

      GDPR-wetgeving Is Ledenbeheer GDPR-proof? Ja. Ledenbeheer is een verwerkingsverantwoordelijke en verwerker. De persoonsgegevens worden steeds verwerkt met inachtneming van de uitgangspunten van de privacywetgeving en de Algemene Verordening ...
    • Beurtenkaarten configureren en gebruiken

      Digitale beurtenkaarten Een online beurtenkaart geeft je als club of vereniging nog extra voordelen. Dankzij het reservatiesysteem kan je sportlessen met een beperkte capaciteit toch heel gemakkelijk organiseren (bijvoorbeeld het exacte aantal ...
    • Creditnota's en terugbetalingen

      Creditnota's en terugbetalingen Een creditnota is niet hetzelfde als een terugbetaling! Ledenbeheer volgt boekhoudkundige regels. Waarvan de belangrijkste regel deze is: Een aanpassing zal altijd de volledige kostennota crediteren en een nieuwe maken ...
    • Sticky Posts

    • Grote update in het financieel luik

      Deze update komt online op maandag 13 november 2024 Ons financiële gedeelte heeft een aanzienlijke update gekregen. Laten we eens opsommen welke aanpassingen zijn doorgevoerd. Meer informatie kun je vinden in onze handleiding: Beheerderskorting Inschrijvingen