Dubbele contacten

Dubbele contacten

Een dubbel contact is een lid met meerdere accounts op Ledenbeheer (telkens met een ander e-mailadres). 

Hoe ontstaan dubbele accounts?

Gescheiden ouders

We zien de meeste dubbele accounts bij gescheiden ouders, waarbij de mama haar account gebruikt om het kind in te schrijven voor een cursus en de papa hetzelfde kind met zijn account inschrijft voor een andere cursus/activiteit in je organisatie.

Dit doen ze meestal bewust, want het is de account waarop de inschrijving staat die ook het mutualiteitsattest kan downloaden en geld terug kan krijgen via de mutualiteit voor sportkampen of wekelijkse sportlessen. 

Meerdere e-mailadressen

Vaak weten mensen niet meer welk e-mailadres ze hebben gebruikt bij de eerste inschrijving en maken ze een nieuwe account aan met een ander e-mailadres.

Kind is oud genoeg voor eigen account

Een tiener die vorig jaar 15 jaar was staat onder de account van de ouders (GDPR-wetgeving), eens die tiener 16 jaar is geworden kan hij een eigen account aanmaken. 

Dubbele accounts samenvoegen

OPGELET: Doe dit niet zonder medeweten van je klant. Want de ene account wordt verwijderd, bij gescheiden ouders zorgt dit soms voor problemen. 
WAAR? Via het menu "contacten > dubbele contacten" kun je een overzicht terugvinden van iedereen met een dubbele account in je club.
Dubbele contacten kun je samenvoegen, dit zal 2 (of meerdere accounts) samenvoegen. Dat wil wel zeggen dat alleen de account die overblijft nog zal kunnen inloggen op het platform.

Overzicht van potentiële dubbele contacten

In dit overzicht zie je alle potentiële dubbele contacten volgens ons algoritme. We spreken over potentiële dubbele contacten want tweelingen of naamgenoten zullen hier ook in komen.

In het overzicht heb je telkens 2 keuzes:
  1. Negeren: klik hier op als dit geen dubbel contact is
  2. Samenvoegen beheren: klik hier op als dit wel een dubbel contact is

Samenvoegen beheren

Stap 1: selecteer de gegevens die je wil behouden
Stap 2: selecteer de account waarop je de geselecteerde gegevens wil plaatsen

TIP: selecteer alle cursussen/activiteiten, zo staan al deze inschrijvingen op dezelfde account.
Alle contactgegevens die je niet verplaatst naar de andere account zullen verwijderd worden.

ALS de account die je niet meer wil gebruiken geen verdere inschrijvingen, beurtenkaartreservaties of openstaande uitnodigingen heeft dan kun je deze account verwijderen. Als deze nog één van voorgaande zaken bevat kan je de account niet verwijderen.


    • Related Articles

    • Contacten uitnodigen en importeren

      Accounts maken op uitnodiging Leden die nog geen account hebben op Ledenbeheer kun je uitnodigen om een account aan te maken. Dit kan door hen manueel uit te nodigen of door je contactlijst te importeren. Gebruikers uitnodigen INFO: Je kan je leden ...
    • Contacten beheren

      Contacten beheren INFO: Je contactlijst is de verzamelplaats van alle leden (actief en oudlid). Hier kun je de contactgegevens en geschiedenis van elk lid raadplegen. WAAR? Via het menu "contacten > beheren" kun je de contactenlijst terugvinden ...
    • Contacten segmenteren (groeperen)

      Contacten segmenteren INFO: Een segment is een groep van leden. In Ledenbeheer kun je manuele groepen maken en automatische groepen a.d.h.v. diverse criteria. WAAR? Via het menu "contacten > beheren" kun je de contactenlijst terugvinden, in het ...
    • SMS versturen

      SMS'en via Ledenbeheer Verstuur dringende communicatie via SMS naar je leden. OPGELET: SMS-functie is niet gratis, bekijk onze tarieven op www.ledenbeheer.be/tarief SMS activeren WAAR? Je kan de SMS-functionaliteit activeren via het menu instellingen ...
    • E-mails versturen vanuit Ledenbeheer

      WAAR? Een nieuwe e-mail sturen doe je via het menu "communicatie > nieuw bericht". Communiceren met leden Kanaal kiezen Als eerste kies je welk kanaal (e-mail, sms of beiden) je wil gebruiken om te communiceren met je leden. Inhoud van de mail Titel ...
    • Sticky Posts

    • Grote update in het financieel luik

      Deze update komt online op maandag 13 november 2024 Ons financiële gedeelte heeft een aanzienlijke update gekregen. Laten we eens opsommen welke aanpassingen zijn doorgevoerd. Meer informatie kun je vinden in onze handleiding: Beheerderskorting Inschrijvingen