Footer en huisstijl toevoegen aan je e-mails

Footer en huisstijl toevoegen aan je e-mails

E-mails in je eigen huisstijl


WAAR? Je kunt je eigen huisstijl toevoegen aan Ledenbeheer via het menu "Instellingen" > "Communicatie".
Personaliseer de e-mails volgens jouw huisstijl. Upload je logo, selecteer een kleurenschema en kies lettertypes die bij jouw stijl passen.
Bekijk voorbeelden van alle e-mailtemplates in je eigen huisstijl door op "Voorbeeld" te klikken.

E-mail footer/handtekening

Vanaf 1 januari 2020 verplicht de nieuwe wet alle rechtspersonen, inclusief vzw's, om de volgende gegevens op te nemen in elke vorm van schriftelijke communicatie, zoals e-mails, brieven, onkostennota's, enzovoort:

  1. Naam van de rechtspersoon (de naam van de vzw).
  2. Statuut (vzw).
  3. Adres van de zetel van de vzw of onderneming.
  4. RPR (rechtbank van de zetel).
  5. E-mailadres en website van de vzw of onderneming.
Je kan deze informatie invullen in de footer (handtekening van elke e-mail).
WAAR? Je kan de handtekening instellen via het menu "instellingen" > "communicatie".

E-mail server-instellingen

Om e-mails te verzenden via je eigen e-mailadres, configureer je de instellingen hier. Een handleiding hiervoor is te vinden op deze pagina: E-mails versturen met je eigen e-mailadres

SMS

Na het inschakelen van de sms-functie via "Instellingen" > "Licentie," kun je ook sms-berichten verzenden via Ledenbeheer.

In het instellingsmenu vind je twee opties:

  1. Stuur sms-communicatie ook naar voogdnummers die zijn opgegeven in een inschrijvingsformulier of op de contactlijst: Standaard worden sms-berichten verzonden naar het telefoonnummer dat in het lidprofiel staat. Als je deze optie inschakelt, worden sms-berichten ook naar het nummer van de voogd gestuurd.
  2. Sms-notificaties bij betalingsherinneringen: Als je deze optie inschakelt, wordt een e-mail met een betalingsherinnering vergezeld van een sms verstuurd. Je kunt zelf instellen welke tekst moet worden verzonden bij betalingsherinneringen.


    • Related Articles

    • Verzonden mails opvolgen en hersturen

      WAAR? Via het menu "communicatie > overzicht" vind je een een overzicht van je concepten, ingeplande en verzonden e-mails. E-mails organiseren, opvolgen en hersturen. E-mails organiseren Je kan verzonden mails in folders (mappen) bewaren. Zo kun je ...
    • E-mails versturen met je eigen e-mailadres

      E-mails versturen vanuit je eigen e-mailadres met Ledenbeheer. INFO: Je kan alleen e-mails uit je eigen adres versturen als je een een website hebt en een e-mailadres die daaraan is gekoppeld. Een persoonlijk e-mailadres zoals @hotmail zal niet ...
    • Inschrijvingen toevoegen als beheerder

      Inschrijvingen toevoegen als beheerder Manueel inschrijvingen toevoegen Als beheerder van de organisatie kun je ook handmatig inschrijvingen toevoegen, wat handig is voor evenementen zoals open dagen, inschrijvingsmomenten, of om klanten te ...
    • E-mails versturen vanuit Ledenbeheer

      WAAR? Een nieuwe e-mail sturen doe je via het menu "communicatie > nieuw bericht". Communiceren met leden Kanaal kiezen Als eerste kies je welk kanaal (e-mail, sms of beiden) je wil gebruiken om te communiceren met je leden. Inhoud van de mail Titel ...
    • Korting toevoegen aan reeds bestaande kostennota's

      Manueel korting toevoegen Reeds bestaande kostennota's Een beheerderskorting is een handige tool als je iemand meer korting wil geven. Je kent het wel, je maakt kortingscodes aan voor je leden, maar ze vergeten die in te vullen in het winkelmandje, ...
    • Sticky Posts

    • Grote update in het financieel luik

      Deze update komt online op maandag 13 november 2024 Ons financiële gedeelte heeft een aanzienlijke update gekregen. Laten we eens opsommen welke aanpassingen zijn doorgevoerd. Meer informatie kun je vinden in onze handleiding: Beheerderskorting Inschrijvingen