Online betalingen

Online betalingen

Online betalingen aanvaarden

Ledenbeheer.be biedt online betalingsmogelijkheden aan via onze betalingspartner Mollie. De betalingen worden in real-time geregistreerd op ons systeem.

Online betalingen via je eigen mollie account


Van zodra de betalingsmethode actief is, kunnen leden hun kostennota’s online betalen. Na de betaling worden ze teruggestuurd naar Ledenbeheer, die ondertussen al een seintje heeft gekregen van Mollie dat de betaling uitgevoerd is.

De klant krijgt een betalingsbevestiging per mail, daarna kan hij ook een mutualiteitsattest afprinten (indien van toepassing).

Betalingsmethode instellen

WAAR? Online betalingen kun je configureren in het menu instellingen > betalingsmogelijkheden > online betalen

  1. Heb je al een account bij Mollie, dan kun je hier koppelen.
  2. Heb je nog geen account bij Mollie, klik dan op “Maak nu een Mollie account aan“.
  3. Geef Ledenbeheer de rechten om je account in te kijken.
  4. Kies het Mollie profiel die je wil gebruiken
  5. Activeer online betalingen en klik op opslaan (onderaan de pagina)
Feitelijke verenigingen kunnen geen eigen Mollie account maken.


Waaraan moet je voldoen om een Mollie-account aan te maken?


Mollie aanvaardt alleen Europese klanten mét rechtspersoonlijkheid. Feitelijke verenigingen zijn dus uitgesloten.
Mollie vereist dat wettelijk verplichte gegevens op je publieke website vermeld worden (https://help.mollie.com/hc/nl/articles/211745545-Welke-informatie-moet-er-op-mijn-website-staan-):
  1. De handelsnaam.
  2. Het ondernemingsnummer.
  3. Het btw nummer (indien beschikbaar).
  4. Het vestigingsadres.
  5. Een telefoonnummer of andere live contactmethode.
  6. Een e-mailadres of contactformulier.
  7. De prijzen van de producten of diensten die je aanbiedt.
  8. Je verzend- en retourbeleid, zoals verzendmethodes en kosten.
  9. Algemene voorwaarden.
Mollie vraagt een geldig identificatiebewijs van een vertegenwoordiger van de vereniging of onderneming (https://help.mollie.com/hc/nl/articles/360017382020-Hoe-upload-ik-mijn-ID-en-aan-welke-voorwaarden-moet-deze-voldoen-)

Mollie vereist dat de producten goed omschreven staan. Sommige producten of diensten zijn niet toegelaten door allerlei wetgevingen.

Transactiekosten


Voor elke transactie betaal je een application fee aan Ledenbeheer, tarieven zijn beschikbaar op onze tariefpagina. De fee wordt automatisch afgehouden bij de uitbetaling door Mollie. Je ontvangt maandelijks een transactiefactuur van Ledenbeheer.
WAAR? Je kan de fee's opvolgen via "instellingen > betalingsmogelijkheden" op het tabblad "online-betalen".



Elke regel (per week) kun je ook openklappen om meer details te zien.


Verplicht online betalen


Bij een verkoop wordt doorgaans een kostennota aangemaakt, die vervolgens (online) direct of achteraf betaald kan worden. Je hebt ook de mogelijkheid om een stap verder te gaan en te eisen dat aankopen direct online worden betaald.

In dat geval wordt er een bestelling geplaatst die 15 minuten geldig blijft. Pas bij een succesvolle betaling wordt de bestelling definitief. Als de betaling niet succesvol is, wordt de bestelling verwijderd.

Hoe instellen?

WAAR? Direct betalen kun je inschakelen per activiteit onder het tabblad prijzen > betalingsopties


Als leden nu een bestelling plaatsen, moeten ze deze onmiddellijk online betalen. 


Uitbetalingen

Mollie betaalt periodiek uit naar je rekening. De frequentie kan je zelf instellen.



    • Related Articles

    • Gespreid betalen

      Betalen in schijven Gespreid betalen, ook wel bekend als betalen in termijnen of incasso, is een betaalmethode waarbij je een aankoopbedrag in meerdere delen kunt betalen over een bepaalde periode. In plaats van het volledige bedrag in één keer te ...
    • Contante betalingen en overschrijvingen

      INFO: Contante of Cash betalingen komen niet vanzelf in Ledenbeheer terecht. Je moet ze dus manueel toevoegen. Betaling registreren WAAR? Betalingen inboeken doe ja via het menu "financieel > betalingen registreren". Je kan ook een snelkoppeling ...
    • Betalingsherinneringen

      Als je organisatie de optie "direct betalen" niet gebruikt dan kan het gebeuren dat leden te laat (of niet) betalen. Betalingstermijn bepalen WAAR? Je kan de betalingstermijn bepalen in het menu instellingen > betalingsmogelijkheden Een vervaldatum ...
    • Activiteiten

      Activiteiten toevoegen Je kunt wekelijkse lessen, trainingen en andere eenmalige activiteiten aanbieden via Ledenbeheer. Leden schrijven zich altijd in voor een vastgestelde periode die door jouw club is ingesteld. WAAR? Om wekelijkse activiteiten ...
    • Ledenbeheer in je boekhouding

      Ledenbeheer en boekhouding Is Ledenbeheer een boekhoudingspakket? Nee, zoals de naam al aangeeft, is Ledenbeheer een "Ledenbeheer systeem". Het is geen boekhoudprogramma, wat betekent dat we geen BTW-tarieven hanteren of facturen genereren. ...
    • Sticky Posts

    • Grote update in het financieel luik

      Deze update komt online op maandag 13 november 2024 Ons financiële gedeelte heeft een aanzienlijke update gekregen. Laten we eens opsommen welke aanpassingen zijn doorgevoerd. Meer informatie kun je vinden in onze handleiding: Beheerderskorting Inschrijvingen