Tickets en toegangscontrole

Tickets en toegangscontrole

Tickets en toegangscontrole

Na het betalen van hun tickets ontvangen klanten een .pdf-ticket in hun e-mailinbox. Als ze meerdere tickets hebben besteld, ontvangen ze ook meerdere .pdf-documenten in dezelfde e-mail.

Voorbeeld van een ticket



Een ticket heeft de volgende informatie:

- Afbeelding van het evenement
- Datum en tijd
- Locatie
- Naam van de klant die het ticket heeft gekocht
- Gekozen tarief
- Stoelnummer (indien er een zaalplan wordt gebruikt)
- QR-code die bij de ingang kan worden gescand. Onder de QR-code staat ook het ordernummer, zodat je dit kunt terugvinden in je kostennota's.

Tickets scannen bij de ingang


Met welke apparaten kunnen tickets worden gescand?

Tickets kunnen worden gescand met een smartphone of tablet met een camera en QR-codefunctionaliteit. Nieuwere apparaten hebben dit standaard in hun cameratoepassing ingebouwd, terwijl oudere apparaten mogelijk een gratis QR-codelezer-app moeten installeren, die te vinden is in de app-store.

Hoe kun je aanduiden wie de tickets mag scannen?

Dit doe je in het evenement zelf, daar heb je een vakje waarin je mensen kunt aanduiden die de tickets mogen scannen.

Hoe werkt het?
1. Open de camera-app op je apparaat (of gebruik een QR-codelezer-app).
2. Richt de camera op de QR-code.
3. Er verschijnt een link die je kunt openen. Als je deze opent, word je gevraagd om in te loggen op Ledenbeheer (indien nog niet ingelogd).
4. Daarna krijg je onmiddellijk bevestiging dat het ticket correct is gescand.

Veelgestelde vragen

Kan een ticket twee keer worden gescand?

Nee, de tweede keer krijg je een foutmelding te zien dat het ticket al is gescand.

Welke mogelijke meldingen zijn er tijdens het scannen:

  1. 'Iets is fout gegaan bij het inloggen, probeer opnieuw.'
  2. 'Je evenement is niet gevonden.'
  3. 'Je hebt geen rechten om tickets te scannen voor deze club.'
  4. 'Stoel kon niet worden gevonden.'
  5. 'Dit ticket is al gescand door "naam gebruiker" op "datum".'
  6. 'Dit ticket kan worden gescand vanaf "datum" tot "datum".'
  7. 'Ticket is succesvol gescand voor evenement "naam evenement" op "datum".'


    • Related Articles

    • Ticketverkoop verkochte tickets en wachtlijst

      Inschrijvingen opvolgen, Live Bezetting Volgen en Automatische Wachtlijsten Je hebt de mogelijkheid om de inschrijvingen voor elk evenement te bekijken en in real-time de bezetting te volgen om te zien hoeveel stoelen er momenteel zijn gereserveerd ...
    • Ticketverkoop met of zonder zaalplan

      Ticketverkoop via Ledenbeheer Evenementen met zaalplan Een evenement met zaalplan verwijst naar een situatie waarbij er een gedetailleerd plattegrond of schema van de locatie is, inclusief toegewezen zitplaatsen of staanplaatsen voor deelnemers of ...
    • Voorrangsregels

      Voorrang geven aan je leden Wat zijn voorrangsregels? Door middel van voorrangsregels kan je bepaalde leden of inschrijvingsgroepen prioriteit geven bij een activiteit. WAAR? Voorrangsregels kunnen ingesteld worden op het tabblad "voorrang" bij ...
    • Beurtenkaarten configureren en gebruiken

      Digitale beurtenkaarten Een online beurtenkaart geeft je als club of vereniging nog extra voordelen. Dankzij het reservatiesysteem kan je sportlessen met een beperkte capaciteit toch heel gemakkelijk organiseren (bijvoorbeeld het exacte aantal ...
    • UiT integratie: UiTPAS en UiTdatabank

      Onze UiTintegratie bevat zowel de UiTPAS als de UiTdatabank. Wat is de UiTPAS? De UiTPAS is een voordeelkaart voor heel wat vrije tijds activiteiten. Korting dus? Ja, maar enkel voor wie het nodig heeft. Mensen in armoede hebben recht op het ...
    • Sticky Posts

    • Grote update in het financieel luik

      Deze update komt online op maandag 13 november 2024 Ons financiële gedeelte heeft een aanzienlijke update gekregen. Laten we eens opsommen welke aanpassingen zijn doorgevoerd. Meer informatie kun je vinden in onze handleiding: Beheerderskorting Inschrijvingen