Voorrangsregels

Voorrangsregels

Voorrang geven aan je leden

Wat zijn voorrangsregels?

Door middel van voorrangsregels kan je bepaalde leden of inschrijvingsgroepen prioriteit geven bij een activiteit.
WAAR? Voorrangsregels kunnen ingesteld worden op het tabblad "voorrang" bij activiteiten

Bij elke voorrangsregel kun je kiezen op welk tarief je ze toepast en voor welke periode deze voorrangsregel van toepassing is.

Tariefkeuze
Kies op welke tarieven deze voorrangsregel van toepassing is.

Periode

De voorrangsregel moet altijd binnen de inschrijvingsperiode van je tarief vallen.
Voorbeeld: inschrijvingen in voorverkoop starten op 1 januari, vanaf 15 januari mag iedereen inschrijven. Dan stel je het volgende in:
Tarief: periode 1 januari
Voorrang: periode 1 januari t.e.m. 15 januari.


Vanaf wanneer mag deze voorrangsregel ingaan en wanneer moet deze terug vervallen?
Na het vervallen zal het tarief voor iedereen beschikbaar zijn tenzij er andere voorrangsregels zijn ingesteld na deze periode.

Er zijn drie manieren om bepaalde leden of groepen voorrang te geven tijdens de inschrijvingen.

  1. leden moeten eerst een bepaalde activiteit hebben gevolgd voor ze mogen inschrijven
  2. alleen leden die actief waren binnen een bepaalde periode mogen inschrijven
  3. alleen als je een uitnodiging hebt mag je inschrijven

Vereiste activiteit voor deelname


Criteria

Geef aan aan welke activiteiten een lid moet hebben deelgenomen voordat ze mogen deelnemen aan de activiteit die je aan het instellen bent. Als je meerdere activiteiten noemt, moet het lid minstens één van die activiteiten hebben bijgewoond.

Als je wil dat leden minimaal op twee zaken zijn ingeschreven voordat ze mogen deelnemen, moet je meerdere prioriteitsregels instellen.

Voorbeelden

We geven je graag een aantal voorbeelden waarvoor je deze voorrangsregel kunt gebruiken:
  1. Alleen leden ingeschreven op "ballet gevorderden" mogen inschrijven op pointes.
  2. Alleen leden die vorig jaar "ballet gevorderden" gevolgd hebben mogen eerder inschrijven op de "ballet gevorderden" van dit sportjaar
  3. Alleen leden die op tarief eerste semester zijn ingeschreven van "ballet gevorderden" mogen eerder inschrijven op "ballet gevorderden tweede semester".

Alleen actieve leden


Alle leden met een inschrijving sinds de ingestelde datum mogen deelnemen.
Dit zorgt er wel voor dat leden die ingeschreven zijn op wekelijkse als eenmalige activiteiten binnen die periode voorrang krijgen.


Op uitnodiging

Alleen leden met een uitnodiging kunnen inschrijven op de tarieven die je hebt gekozen.



Als alle tarieven van de activiteit op uitnodiging zijn dan zal de activiteit niet op de inschrijvingspagina verschijnen voor leden zonder uitnodiging.

Voorrang voor Danssport Vlaanderen leden      

Deze handige voorrangsregel is speciaal ontwikkeld voor nieuwe klanten van Ledenbeheer die al een club hebben die aangesloten is bij Danssport Vlaanderen. Zo kan je jouw trouwe leden van vorig seizoen eenvoudig voorrang geven bij de inschrijvingen voor het nieuwe seizoen!

Hoe werkt het?

Omdat Danssport Vlaanderen en Ledenbeheer samenwerken, herkent ons systeem automatisch wie jouw leden waren vorig seizoen. Zo kunnen we hen eenvoudig voorrang geven bij de inschrijvingen voor het nieuwe seizoen.




Voorrangsregels combineren


Je kan meerdere voorrangsregels van hetzelfde type met elkaar combineren.
Je kan geen voorrangsregels van verschillende types met elkaar combineren (bvb actieve leden en op uitnodiging).

Voorrangsregels ticketverkoop

Ticketverkoop heeft een aantal extra voorrangsregels die zeer nuttig kunnen zijn. 



Tickets per account

Stel het maximum aantal tickets in dat een account mag kopen tijdens deze voorrangsperiode. Leden die zijn ingeschreven voor de aangeduide activiteiten krijgen voorrang en kunnen een aantal tickets in de voorverkoop aanschaffen. Je kunt ook instellen dat elk gezinslid van dat account dat is ingeschreven voor de activiteit een bepaald aantal tickets in de voorverkoop kan kopen.

Tickets worden altijd op naam van de hoofdgebruiker geplaatst. Daarom maakt het niet uit welk gezinslid je selecteert tijdens de voorverkoop. Als je bijvoorbeeld 3 tickets in voorverkoop kan kopen voor kind A en B, zal het systeem je in staat stellen om in totaal 6 tickets in de voorverkoop te kopen.


Tickets verdelen

Standaard hebben leden alleen voorrang op de huidige activiteit die je aan het instellen bent. Met de optie "tickets verdelen" kun je echter instellen dat ze bijvoorbeeld 4 tickets in de voorverkoop kunnen kopen, verdeeld over alle activiteiten die je daar hebt aangeduid.

Voorbeelden

  1. Leden van de dansschool die ingeschreven waren voor een bepaalde activiteit mogen eerder tickets kopen
  2. Alleen deelnemende dansers aan de dansshow kunnen in voorverkoop 4 tickets per deelnemend kind aankopen binnen hun gezin
Maak een evenement "deelname dansshow", laat iedereen die deelneemt aan de dansshow daarop inschrijven. Dan heb je alvast een groep van alle deelnemers. Zo kun je voorrang geven bij de ticketverkoop aan het gezin van deze deelnemers.

    • Related Articles

    • Ticketverkoop met of zonder zaalplan

      Ticketverkoop via Ledenbeheer Evenementen met zaalplan Een evenement met zaalplan verwijst naar een situatie waarbij er een gedetailleerd plattegrond of schema van de locatie is, inclusief toegewezen zitplaatsen of staanplaatsen voor deelnemers of ...
    • Ticketverkoop verkochte tickets en wachtlijst

      Inschrijvingen opvolgen, Live Bezetting Volgen en Automatische Wachtlijsten Je hebt de mogelijkheid om de inschrijvingen voor elk evenement te bekijken en in real-time de bezetting te volgen om te zien hoeveel stoelen er momenteel zijn gereserveerd ...
    • Profiel leden

      Elk lid zijn eigen profiel Binnen Ledenbeheer heeft ieder lid zijn eigen profiel, waarmee hij zich kan inschrijven bij alle organisaties die Ledenbeheer gebruiken. Dit biedt aanzienlijk gemak voor je leden, omdat ze slechts één inlogaccount hoeven te ...
    • Contactgegevens

      Contactgegevens voor inschrijvingsformulieren INFO: De pagina "contactgegevens" is een opsomming van alle mogelijke vragen die je kan gebruiken op inschrijvingsformulieren. Account aanmaken Iedereen die wenst in te schrijven bij jouw organisatie ...
    • Activiteiten

      Activiteiten toevoegen Je kunt wekelijkse lessen, trainingen en andere eenmalige activiteiten aanbieden via Ledenbeheer. Leden schrijven zich altijd in voor een vastgestelde periode die door jouw club is ingesteld. WAAR? Om wekelijkse activiteiten ...
    • Sticky Posts

    • Grote update in het financieel luik

      Deze update komt online op maandag 13 november 2024 Ons financiële gedeelte heeft een aanzienlijke update gekregen. Laten we eens opsommen welke aanpassingen zijn doorgevoerd. Meer informatie kun je vinden in onze handleiding: Beheerderskorting Inschrijvingen