Naar de hoofdinhoud
Alle collectiesAanbodWat wil je organiseren?Ticketverkoop
Ticketverkoop verkochte tickets en wachtlijsten
Ticketverkoop verkochte tickets en wachtlijsten
Meer dan 3 maanden geleden bijgewerkt

Inschrijvingen opvolgen, live bezetting volgen en automatische wachtlijsten

Je hebt de mogelijkheid om de inschrijvingen voor elk evenement te bekijken en in real-time de bezetting te volgen om te zien hoeveel stoelen er momenteel zijn gereserveerd of verkocht.

Inschrijvingen bekijken

Ga naar het menu "Ticketverkoop > Inschrijvingen" om te zien wie al tickets heeft gekocht voor het evenement. Hier zie je ook hun zitplaatsen in de zaal.

Bovenaan zie je het aantal beschikbare plaatsen en het aantal plaatsen in behandeling.

Plaatsen in behandeling zijn mensen die op dat moment bezig zijn met het aankopen van hun tickets.

In de tabel met verkochte tickets heb je ook de mogelijkheid om tickets te downloaden of mensen naar andere beschikbare stoelen in de zaal te verplaatsen.


Tickets verkopen als beheerder

Als beheerder kun je zelf ook tickets verkopen via het menu "Ticketverkoop > Inschrijvingen > Registratie toevoegen".

Hier selecteer je het evenement, de gebruiker en het tarief, kies je de stoelen en geef je eventuele kortingen aan of geef je de betalingsinformatie op. Klanten ontvangen hun tickets per e-mail zodra de betaling is afgerond, of ze ontvangen een kostennota als er geen betaling is gedaan.



Live bezetting volgen

Je kunt per evenement in real-time volgen welke stoelen zijn verkocht of momenteel in behandeling zijn.

Via het menu "Ticketverkoop > Beheren > Bezetting Bekijken".

Deze live weergave toont rode stoelen voor verkochte stoelen en oranje stoelen voor stoelen die momenteel in behandeling zijn.


Automatische wachtlijst

De automatische wachtlijst verschilt van de wachtlijst voor cursussen en activiteiten. Wanneer een plaats beschikbaar komt, stuurt de wachtlijst automatisch een e-mail naar de eerste persoon op de lijst. Ze hebben één uur om de tickets te kopen. Als er binnen dat uur geen reactie is, worden de tickets aangeboden aan de volgende persoon op de wachtlijst.

Je kunt dit ook combineren met SMS-meldingen, zodat de persoon op de wachtlijst direct een sms ontvangt en binnen het uur kan reageren.

Er kunnen twee scenario's zijn:

  1. De klant die momenteel stoelen aan het kopen is, annuleert de bestelling. De persoon op de wachtlijst krijgt meteen een e-mail dat er weer tickets beschikbaar zijn.

  2. De klant die momenteel stoelen aan het kopen is, voltooit de bestelling. De persoon op de wachtlijst wordt niet verwittigd en blijft op de wachtlijst staan.


Veel gestelde vragen over de wachtlijsten van ticketverkoop

Als ik als beheerder een ticket wil annuleren, geldt dan ook de wachtlijst?

Ja, de wachtlijst wordt ook automatisch aangesproken als jullie als organisatie een bestelling wissen waardoor er plaatsen vrijkomen.

Als een lid te laat is om te reageren op de wachtlijstmail, hoe kan hij dan toch nog tickets bemachtigen?

Een lid die niet tijdig reageert komt bij verlopen te staan, je kan ze opnieuw uitnodigen.

Kan ik de automatische wachtlijsten afzetten?

Ja dit kun je voor elk evenement individueel uitzetten

Was dit een antwoord op uw vraag?