Inschrijvingen opvolgen, live bezetting volgen en automatische wachtlijsten
Je hebt de mogelijkheid om de inschrijvingen voor elk evenement te bekijken en in real-time de bezetting te volgen om te zien hoeveel stoelen er momenteel zijn gereserveerd of verkocht.
Inschrijvingen bekijken
Ga naar het menu "Ticketverkoop > Inschrijvingen" om te zien wie al tickets heeft gekocht voor het evenement. Hier zie je ook hun zitplaatsen in de zaal.
Bovenaan zie je het aantal beschikbare plaatsen en het aantal plaatsen in behandeling.
Plaatsen in behandeling zijn mensen die op dat moment bezig zijn met het aankopen van hun tickets.
In de tabel met verkochte tickets heb je ook de mogelijkheid om tickets te downloaden of mensen naar andere beschikbare stoelen in de zaal te verplaatsen.
Tickets omruilen als beheerder
Heeft een lid verkeerde tickets gekocht? Dan boek je ze makkelijk om van evenement.
Alleen beheerders kunnen tickets omboeken. Ga hiervoor naar Ticketverkoop > Inschrijvingen, open het evenement met de foute tickets en klik in het menu naast de naam van de persoon op “Tickets omboeken”.
Wil je lid liever ergens anders in de zaal zitten? Dat kan ook, je kan hen makkelijk verplaatsen.
Ga hiervoor naar Ticketverkoop > Inschrijvingen, open het evenement met de tickets die je wil verplaatsen en klik in het menu naast de naam van de persoon op “Verplaatsen”.
Tickets verkopen als beheerder
Als beheerder kun je zelf ook tickets verkopen via het menu "Ticketverkoop > Inschrijvingen > Registratie toevoegen".
Hier selecteer je het evenement, de gebruiker en het tarief, kies je de stoelen en geef je eventuele kortingen aan of geef je de betalingsinformatie op. Klanten ontvangen hun tickets per e-mail zodra de betaling is afgerond, of ze ontvangen een kostennota als er geen betaling is gedaan.
Live bezetting volgen
Je kunt per evenement in real-time volgen welke stoelen zijn verkocht of momenteel in behandeling zijn.
Via het menu "Ticketverkoop > Beheren > Bezetting Bekijken".
Deze live weergave toont rode stoelen voor verkochte stoelen en oranje stoelen voor stoelen die momenteel in behandeling zijn.
Automatische wachtlijst
De automatische wachtlijst verschilt van de wachtlijst voor cursussen en activiteiten. Wanneer een plaats beschikbaar komt, stuurt de wachtlijst automatisch een e-mail naar de eerste persoon op de lijst. Ze hebben één uur om de tickets te kopen. Als er binnen dat uur geen reactie is, worden de tickets aangeboden aan de volgende persoon op de wachtlijst.
Je kunt dit ook combineren met SMS-meldingen, zodat de persoon op de wachtlijst direct een sms ontvangt en binnen het uur kan reageren.
Er kunnen twee scenario's zijn:
De klant die momenteel stoelen aan het kopen is, annuleert de bestelling. De persoon op de wachtlijst krijgt meteen een e-mail dat er weer tickets beschikbaar zijn.
De klant die momenteel stoelen aan het kopen is, voltooit de bestelling. De persoon op de wachtlijst wordt niet verwittigd en blijft op de wachtlijst staan.
Je kan deze wachtlijst ook per evenement afzetten via het tabblad algemeen van je evenement. Op die manier worden mensen niet meer automatisch gemaild over vrijgekomen plaatsen maar kun je als beheerder zelf bepalen wie de plaatsen krijgt.
Veel gestelde vragen over de wachtlijsten van ticketverkoop
Als ik als beheerder een ticket wil annuleren, geldt dan ook de wachtlijst?
Als ik als beheerder een ticket wil annuleren, geldt dan ook de wachtlijst?
Ja, de wachtlijst wordt ook automatisch aangesproken als jullie als organisatie een bestelling wissen waardoor er plaatsen vrijkomen.
Als een lid te laat is om te reageren op de wachtlijstmail, hoe kan hij dan toch nog tickets bemachtigen?
Als een lid te laat is om te reageren op de wachtlijstmail, hoe kan hij dan toch nog tickets bemachtigen?
Een lid die niet tijdig reageert komt bij verlopen te staan, je kan ze opnieuw uitnodigen.
Kan ik de automatische wachtlijsten afzetten?
Kan ik de automatische wachtlijsten afzetten?
Ja dit kun je voor elk evenement individueel uitzetten
Kan ik nog extra plaatsen toevoegen aan een evenement?
Kan ik nog extra plaatsen toevoegen aan een evenement?
Als je gebruik maakt van een ticketverkoop zonder zaalplan dan kan dat.
Je kan het aantal beschikbare plaatsen aanpassen in het tabblad ticketverkoop van je event.
Let op: Als je extra plaatsen beschikbaar maakt en er was reeds een wachtlijst dan zal de ticketverkoop een wachtlijst blijven tonen zolang er nog mensen op staan, omdat zij voorrang hebben op nieuwe geïnteresseerden.
Het beste wat je kunt doen, is die wachtlijst zo snel mogelijk afhandelen door die mensen te bellen of de tickets handmatig aan hen te verkopen.
Als ik een beheerderskorting toeken voor het volledige bedrag van het ticket is het ticket dan nog steeds betalend aan Ledenbeheer?
Als ik een beheerderskorting toeken voor het volledige bedrag van het ticket is het ticket dan nog steeds betalend aan Ledenbeheer?
Ja vermits je dat ticket verkoop aan een prijs die hoger is dan 0 euro, alleen gratis tickets zijn niet betalend.