Naar de hoofdinhoud
Tickets en toegangscontrole
Meer dan een week geleden bijgewerkt

Tickets en toegangscontrole

Na het betalen van hun tickets ontvangen klanten een .pdf-ticket in hun e-mailinbox. Als ze meerdere tickets hebben besteld, ontvangen ze ook meerdere .pdf-documenten in dezelfde e-mail.

Voorbeeld van een ticket

Een ticket heeft de volgende informatie:

  • Afbeelding van het evenement

  • Datum en tijd

  • Locatie

  • Naam van de klant die het ticket heeft gekocht

  • Gekozen tarief

  • Stoelnummer (indien er een zaalplan wordt gebruikt)

  • QR-code die bij de ingang kan worden gescand. Onder de QR-code staat ook het ordernummer, zodat je dit kunt terugvinden in je kostennota's.


Tickets scannen bij de ingang

Met welke apparaten kunnen tickets worden gescand?

Tickets kunnen worden gescand met een smartphone of tablet met een camera en QR-codefunctionaliteit. Nieuwere apparaten hebben dit standaard in hun cameratoepassing ingebouwd, terwijl oudere apparaten mogelijk een gratis QR-codelezer-app moeten installeren, die te vinden is in de app-store.

Hoe kun je aanduiden wie de tickets mag scannen?

Dit doe je in het evenement zelf, daar heb je een vakje waarin je mensen kunt aanduiden die de tickets mogen scannen.

Hoe werkt het?

Open de camera-app op je apparaat (of gebruik een QR-codelezer-app).

  1. Richt de camera op de QR-code.

  2. Er verschijnt een link die je kunt openen. Als je deze opent, word je gevraagd om in te loggen op Ledenbeheer (indien nog niet ingelogd).

  3. Daarna krijg je onmiddellijk bevestiging dat het ticket correct is gescand.


Veelgestelde vragen

Kan een ticket twee keer worden gescand?

Nee, de tweede keer krijg je een foutmelding te zien dat het ticket al is gescand.

Welke mogelijke meldingen zijn er tijdens het scannen?

  1. 'Iets is fout gegaan bij het inloggen, probeer opnieuw.'

  2. 'Je evenement is niet gevonden.'

  3. 'Je hebt geen rechten om tickets te scannen voor deze club.'

  4. 'Stoel kon niet worden gevonden.'

  5. 'Dit ticket is al gescand door "naam gebruiker" op "datum".'

  6. 'Dit ticket kan worden gescand vanaf "datum" tot "datum".'

  7. 'Ticket is succesvol gescand voor evenement "naam evenement" op "datum".'


Was dit een antwoord op uw vraag?