Dit is een onderdeel van de beurtenkaarten module
Saldo op account gebruiken in het winkelmandje
Leden kunnen dit saldo gebruiken om hun cursussen en/of activiteiten te betalen, en je kunt dit saldo beschouwen als een tegoed.
Instellingen
Binnen de Beurtenkaarten-module vind je onder het menu "Beurtenkaarten > Instellingen" de optie om gebruikers toe te staan beurtenkaarten te gebruiken als prepaid saldo in het winkelmandje. Nadat je deze optie hebt geactiveerd en opgeslagen, kun je saldo toevoegen aan het profiel van een lid.
Saldo toevoegen
Ga naar het menu "Beurtenkaarten > Herladen".
Typ de naam van het lid waarvoor je saldo wilt toevoegen en klik op "Zoeken". Naast de naam van het lid zie je de knop "Herladen". Klik hierop en vul het bedrag in dat je aan het account van het lid wilt toevoegen.
In de volgende stap kun je aangeven of de oplading kosteloos is (als je deze optie niet ziet, heb je de eerste stap van deze handleiding over het activeren van de functie vergeten). Klik op "Volgende".
Het lid ontvangt een melding per e-mail dat de club saldo aan zijn of haar account heeft toegevoegd.
Saldo gebruiken in het winkelmandje
Na het toevoegen van een cursus aan het winkelmandje zie je de betalingsmogelijkheden. Als er saldo op het account van een lid staat, wordt de mogelijkheid om met dat saldo te betalen hier ook weergegeven. Als het saldo voldoende is om de volledige betaling te dekken, zie je "Saldo betalen met Beurtenkaart". Als er niet genoeg saldo is, kan de betaling ook gedeeltelijk met het saldo worden gedaan. Klik op "Voltooien" en bevestig je keuze.
Veelgestelde vragen over saldo op account
Is het saldo aan een persoon gebonden of aan een familie?
Is het saldo aan een persoon gebonden of aan een familie?
Het saldo wordt aan de familieaccount gekoppeld, zodat het hele gezin er gebruik van kan maken. Als je saldo toevoegt aan meerdere familieleden, wordt dit opgeteld bij het saldo van de andere gezinsleden.
Heeft dit saldo invloed op mijn omzet?
Heeft dit saldo invloed op mijn omzet?
Nee, dit saldo wordt niet beschouwd als een aankoop van saldo en wordt dus niet meegeteld in je omzet. In het omzetrapport kun je wel een aparte kolom zien voor het bedrag dat via saldo is betaald.
Kan ik kosteloze transacties opvolgen?
Kan ik kosteloze transacties opvolgen?
Ja, elke kosteloze oplaadtransactie wordt achter de schermen gelogd in een logboek. Je kunt dit logboek vinden via "Beurtenkaarten > Logboek".