Naar de hoofdinhoud
Dubbele leden

Leden die dubbel in je contactenlijst zitten

Meer dan 2 maanden geleden bijgewerkt

Een dubbel contact is een lid met meerdere accounts op Ledenbeheer (telkens met een ander e-mailadres).

Hoe ontstaan dubbele accounts?

Gescheiden ouders

We zien de meeste dubbele accounts bij gescheiden ouders, waarbij de mama haar account gebruikt om het kind in te schrijven voor een cursus en de papa hetzelfde kind met zijn account inschrijft voor een andere cursus/activiteit in je organisatie.

Dit doen ze meestal bewust, want het is de account waarop de inschrijving staat die ook het mutualiteitsattest kan downloaden en geld terug kan krijgen via de mutualiteit voor sportkampen of wekelijkse sportlessen.

Meerdere e-mailadressen

Vaak weten mensen niet meer welk e-mailadres ze hebben gebruikt bij de eerste inschrijving en maken ze een nieuwe account aan met een ander e-mailadres.

Kind is oud genoeg voor eigen account

Een tiener die vorig jaar 15 jaar was staat onder de account van de ouders (GDPR-wetgeving), eens die tiener 16 jaar is geworden kan hij een eigen account aanmaken.



Dubbele accounts samenvoegen

Doe dit niet zonder medeweten van je klant. Want de ene account wordt verwijderd, bij gescheiden ouders zorgt dit soms voor problemen.

Via het menu "contacten > dubbele contacten" kun je een overzicht terugvinden van iedereen met een dubbele account in je club.

Dubbele contacten kun je samenvoegen, dit zal 2 (of meerdere accounts) samenvoegen. Dat wil wel zeggen dat alleen de account die overblijft nog zal kunnen inloggen op het platform.

Overzicht van potentiële dubbele contacten

In dit overzicht zie je alle potentiële dubbele contacten volgens ons algoritme. We spreken over potentiële dubbele contacten want tweelingen of naamgenoten zullen hier ook in komen.

In het overzicht heb je telkens 2 keuzes:

  1. Negeren: klik hier op als dit geen dubbel contact is

  2. Samenvoegen beheren: klik hier op als dit wel een dubbel contact is

Samenvoegen beheren

Stap 1: selecteer de gegevens die je wil behouden

Stap 2: selecteer de account waarop je de geselecteerde gegevens wil plaatsen

selecteer alle cursussen/activiteiten, zo staan al deze inschrijvingen op dezelfde account.

Alle contactgegevens die je niet verplaatst naar de andere account zullen verwijderd worden.

Als de account die je niet meer wil gebruiken geen verdere inschrijvingen, beurtenkaartreservaties of openstaande uitnodigingen heeft dan kun je deze account verwijderen. Als deze nog één van voorgaande zaken bevat kan je de account niet verwijderen.


Veel gestelde vragen over dubbele contacten

Mijn klant meld dat hij twee account heeft op Ledenbeheer maar ik zie maar 1 bij dubbele contacten

Je ziet bij dubbele contacten alleen leden die ingeschreven zijn bij jouw club. Als ze dus een tweede account hebben op Ledenbeheer maar die nog niet gebruikt hebben om bij jou in te schrijven zal je die ook niet zien.

Was dit een antwoord op uw vraag?