Naar de hoofdinhoud
Alle collectiesFinancieel
Online betalingen aanvaarden
Online betalingen aanvaarden

Online betalingen aanvaarden

Meer dan een week geleden bijgewerkt

Online betalingen aanvaarden

Ledenbeheer.be biedt online betalingsmogelijkheden aan via onze betalingspartner Mollie. De betalingen worden in real-time geregistreerd op ons systeem.

Online betalingen via je eigen mollie account

Van zodra de betalingsmethode actief is, kunnen leden hun kostennota’s online betalen. Na de betaling worden ze teruggestuurd naar Ledenbeheer, die ondertussen al een seintje heeft gekregen van Mollie dat de betaling uitgevoerd is.

De klant krijgt een betalingsbevestiging per mail, daarna kan hij ook een mutualiteitsattest afprinten (indien van toepassing).



Betalingsmethode instellen

Online betalingen kun je configureren in het menu instellingen > betalingsmogelijkheden > online betalen

  1. Heb je al een account bij Mollie, dan kun je hier koppelen.

  2. Heb je nog geen account bij Mollie, klik dan op “Maak nu een Mollie account aan“.

  3. Geef Ledenbeheer de rechten om je account in te kijken.

  4. Kies het Mollie profiel die je wil gebruiken

  5. Activeer online betalingen en klik op opslaan (onderaan de pagina)


Waaraan moet je voldoen om een Mollie-account aan te maken?

Mollie aanvaardt alleen Europese klanten mét rechtspersoonlijkheid. Feitelijke verenigingen zijn dus uitgesloten.

Mollie vereist dat wettelijk verplichte gegevens op je publieke website vermeld worden (https://help.mollie.com/hc/nl/articles/211745545-Welke-informatie-moet-er-op-mijn-website-staan-):

  1. De handelsnaam.

  2. Het ondernemingsnummer.

  3. Het btw nummer (indien beschikbaar).

  4. Het vestigingsadres.

  5. Een telefoonnummer of andere live contactmethode.

  6. Een e-mailadres of contactformulier.

  7. De prijzen van de producten of diensten die je aanbiedt.

  8. Je verzend- en retourbeleid, zoals verzendmethodes en kosten.

  9. Algemene voorwaarden.

Mollie vraagt een geldig identificatiebewijs van een vertegenwoordiger van de vereniging of onderneming (https://help.mollie.com/hc/nl/articles/360017382020-Hoe-upload-ik-mijn-ID-en-aan-welke-voorwaarden-moet-deze-voldoen-)

Mollie vereist dat de producten goed omschreven staan. Sommige producten of diensten zijn niet toegelaten door allerlei wetgevingen.


Transactiekosten

Voor elke transactie betaal je een application fee aan Ledenbeheer. De fee wordt automatisch afgehouden bij de uitbetaling door Mollie. Je ontvangt maandelijks een transactiefactuur van Ledenbeheer.

Je kan de fee's opvolgen via "instellingen > betalingsmogelijkheden" op het tabblad "online-betalen".

Elke regel (per week) kun je ook openklappen om meer details te zien.


Verplicht online betalen

Bij een verkoop wordt doorgaans een kostennota aangemaakt, die vervolgens (online) direct of achteraf betaald kan worden. Je hebt ook de mogelijkheid om een stap verder te gaan en te eisen dat aankopen direct online worden betaald.

In dat geval wordt er een bestelling geplaatst die 15 minuten geldig blijft. Pas bij een succesvolle betaling wordt de bestelling definitief. Als de betaling niet succesvol is, wordt de bestelling verwijderd.

Hoe instellen?

Direct betalen kun je inschakelen per activiteit onder het tabblad prijzen > betalingsopties


Als leden nu een bestelling plaatsen, moeten ze deze onmiddellijk online betalen.

Als een lid tijdens het doorverwijzen naar Mollie voor hun online betaling afhaakt, blijft hun reservering gedurende 60 minuten vaststaan. Dit komt doordat annulering van de betaling bij Mollie pas na 1 uur mogelijk is.

Uitzonderingen op direct betalen zijn: goed te keuren inschrijvingen en inschrijvingen die je als club zelf doet. Deze leden kunnen niet meteen betalen want ze wachten op een interventie van jullie.


Uitbetalingen

Mollie betaalt periodiek uit naar je rekening. De frequentie kan je zelf instellen.

Was dit een antwoord op uw vraag?