Google Tag Manager is beschikbaar vanaf de pro-licentie.
Google Tag Manager is een online tool waarmee je gemakkelijk doelen of events kunt instellen die je wilt meten. Zo kan je meten hoe vaak er op een bepaalde knop wordt geklikt, bijvoorbeeld voor een inschrijving van een bepaalde cursus. En nog zoveel meer.
Het enige wat je moet doen, is enkele regels code die Google Tag Manager zelf genereert, kopiëren in de website die je zelf of via Ledenbeheer hebt gemaakt.
Vervolgens bepaal je via Google Tag Manager wat je wilt meten en verschijnen de gegevens automatisch in een platform naar jouw keuze, zoals bijvoorbeeld Google Analytics of Facebook Business Suite.
Naam event | Betekenis | Variabelen gegevenslaag |
| Wanneer een gebruiker een cursus of activiteit detail bekijkt |
|
| Tarieven lijst |
|
| Wanneer een gebruiker een item toevoegd aan het winkelmandje |
|
| Cursus of activiteit |
|
| Beurtenkaart |
|
| Product |
|
| Extra dienst |
|
| Wanneer een gebruiker naar stap 2 (gegevens) gaat in het winkelmandje |
|
| Items lijst |
|
| Items lijst cursus / activiteit |
|
| Items lijst product |
|
| Items lijst beurtenkaart |
|
| Items lijst extra dienst |
|
| Wanneer een gebruiker een betalingsmethode bevestigd |
|
| Wanneer een gebruiker een registratie doet in het winkelmandje |
|