Naar de hoofdinhoud
Alle collectiesInstellingenIntegraties
Google tag manager integratie
Google tag manager integratie

Integratie Google tag manager voor marketing doeleinden

Meer dan een week geleden bijgewerkt

Google Tag Manager is beschikbaar vanaf de pro-licentie.

Google Tag Manager is een online tool waarmee je gemakkelijk doelen of events kunt instellen die je wilt meten. Zo kan je meten hoe vaak er op een bepaalde knop wordt geklikt, bijvoorbeeld voor een inschrijving van een bepaalde cursus. En nog zoveel meer.

Het enige wat je moet doen, is enkele regels code die Google Tag Manager zelf genereert, kopiëren in de website die je zelf of via Ledenbeheer hebt gemaakt.

Vervolgens bepaal je via Google Tag Manager wat je wilt meten en verschijnen de gegevens automatisch in een platform naar jouw keuze, zoals bijvoorbeeld Google Analytics of Facebook Business Suite.

Naam event

Betekenis

Variabelen gegevenslaag

view-item

Wanneer een gebruiker een cursus of activiteit detail bekijkt

title, startPrice, type, taxonomies, levels, tariffs (lijst)

Tarieven lijst

title, price

add-to-cart

Wanneer een gebruiker een item toevoegd aan het winkelmandje

title, type, price, quantity

Cursus of activiteit activity, course

... + tariff, taxonomies, levels

Beurtenkaart pass

... + credit

Product product

... + variant, category

Extra dienst service

...

begin-checkout

Wanneer een gebruiker naar stap 2 (gegevens) gaat in het winkelmandje

items (lijst), payNow, payLater, subTotal, discount, rounding, paymentMethods

Items lijst

title, quantity, price, type

Items lijst cursus / activiteit

... + tariff, taxomomies, levels

Items lijst product

... + category

Items lijst beurtenkaart

... + credit

Items lijst extra dienst

...

add-payment-info

Wanneer een gebruiker een betalingsmethode bevestigd

begin-checkout + paymentMethods

submit-cart

Wanneer een gebruiker een registratie doet in het winkelmandje

add-payment-info + transaction_id

Was dit een antwoord op uw vraag?