Naar de hoofdinhoud
Voorrangsregels
Meer dan een week geleden bijgewerkt

Voorrang geven aan je leden

Voorrangsregels kunnen ingesteld worden op het tabblad "voorrang" bij het bewerken van een activiteit

Wat zijn voorrangsregels?

Door middel van voorrangsregels kan je bepaalde leden of inschrijvingsgroepen prioriteit geven bij een activiteit.

Bij elke voorrangsregel kun je kiezen op welk tarief je ze toepast en voor welke periode deze voorrangsregel van toepassing is.

De voorrangsregel moet altijd binnen de inschrijvingsperiode van je tarief vallen.

Voorbeeld: inschrijvingen in voorverkoop starten op 1 januari, vanaf 15 januari mag iedereen inschrijven. Dan stel je het volgende in:

Tarief: periode 1 januari

Voorrang: periode 1 januari t.e.m. 15 januari.

Vanaf wanneer mag deze voorrangsregel ingaan en wanneer moet deze terug vervallen?

Na het vervallen zal het tarief voor iedereen beschikbaar zijn tenzij er andere voorrangsregels zijn ingesteld na deze periode.

Er zijn drie manieren om bepaalde leden of groepen voorrang te geven tijdens de inschrijvingen.

  1. leden moeten eerst een bepaalde activiteit hebben gevolgd voor ze mogen inschrijven

  2. alleen leden die actief waren binnen een bepaalde periode mogen inschrijven

  3. alleen als je een uitnodiging hebt mag je inschrijven


Voorrang voor deelnemers van specifieke activiteit of tarief

Criteria

Geef aan aan welke activiteiten een lid moet hebben deelgenomen voordat ze mogen deelnemen aan de activiteit die je aan het instellen bent. Als je meerdere activiteiten noemt, moet het lid minstens één van die activiteiten hebben bijgewoond.

Als je wil dat leden minimaal op twee zaken zijn ingeschreven voordat ze mogen deelnemen, moet je meerdere prioriteitsregels instellen.

Voorbeelden

We geven je graag een aantal voorbeelden waarvoor je deze voorrangsregel kunt gebruiken:

  1. Alleen leden ingeschreven op "ballet gevorderden" mogen inschrijven op pointes.

  2. Alleen leden die vorig jaar "ballet gevorderden" gevolgd hebben mogen eerder inschrijven op de "ballet gevorderden" van dit sportjaar

  3. Alleen leden die op tarief eerste semester zijn ingeschreven van "ballet gevorderden" mogen eerder inschrijven op "ballet gevorderden tweede semester".


Voorrang voor huidige actieve leden

Alle leden met een inschrijving sinds de ingestelde datum mogen deelnemen.

Dit zorgt er wel voor dat leden die ingeschreven zijn op wekelijkse als eenmalige activiteiten binnen die periode voorrang krijgen.


Op uitnodiging

Alleen leden met een uitnodiging kunnen inschrijven op de tarieven die je hebt gekozen.

Als alle tarieven van de activiteit op uitnodiging zijn dan zal de activiteit niet op de inschrijvingspagina verschijnen voor leden zonder uitnodiging.


Voorrang voor Danssport Vlaanderen leden

Deze handige voorrangsregel is speciaal ontwikkeld voor nieuwe klanten van Ledenbeheer die al een club hebben die aangesloten is bij Danssport Vlaanderen. Zo kan je jouw trouwe leden van vorig seizoen eenvoudig voorrang geven bij de inschrijvingen voor het nieuwe seizoen!

Hoe werkt het?

Omdat Danssport Vlaanderen ook Ledenbeheer gebruikt, herkent ons systeem automatisch wie jouw leden waren vorig seizoen. Zo kunnen we hen eenvoudig voorrang geven bij de inschrijvingen voor het nieuwe seizoen.


Voorrangsregels ticketverkoop

Ticketverkoop heeft een aantal extra voorrangsregels die zeer nuttig kunnen zijn.

Tickets per account

Stel het maximum aantal tickets in dat een account mag kopen tijdens deze voorrangsperiode. Leden die zijn ingeschreven voor de aangeduide activiteiten krijgen voorrang en kunnen een aantal tickets in de voorverkoop aanschaffen. Je kunt ook instellen dat elk gezinslid van dat account dat is ingeschreven voor de activiteit een bepaald aantal tickets in de voorverkoop kan kopen.

Tickets worden altijd op naam van de hoofdgebruiker geplaatst. Daarom maakt het niet uit welk gezinslid je selecteert tijdens de voorverkoop. Als je bijvoorbeeld 3 tickets in voorverkoop kan kopen voor kind A en B, zal het systeem je in staat stellen om in totaal 6 tickets in de voorverkoop te kopen.

Tickets verdelen

Standaard hebben leden alleen voorrang op de huidige activiteit die je aan het instellen bent. Met de optie "tickets verdelen" kun je echter instellen dat ze bijvoorbeeld 4 tickets in de voorverkoop kunnen kopen, verdeeld over alle activiteiten die je daar hebt aangeduid.

Voorbeelden

  1. Leden van de dansschool die ingeschreven waren voor een bepaalde activiteit mogen eerder tickets kopen

  2. Alleen deelnemende dansers aan de dansshow kunnen in voorverkoop 4 tickets per deelnemend kind aankopen binnen hun gezin

Maak een evenement "deelname dansshow", laat iedereen die deelneemt aan de dansshow daarop inschrijven. Dan heb je alvast een groep van alle deelnemers. Zo kun je voorrang geven bij de ticketverkoop aan het gezin van deze deelnemers.

Veel gestelde vragen over voorrangsregels

Leden melden dat ze geen gebruik kunnen maken van de voorrangsregels

Leden moeten inloggen met het e-mailadres waarop ze zijn uitgenodigd of waarmee ze waren ingeschreven voor de cursussen waarvoor ze voorrang krijgen. Hoewel dit logisch lijkt, krijgen we deze vraag regelmatig. Vraag daarom altijd aan leden die dit probleem melden met welk e-mailadres ze zijn ingelogd. Zo kun je via je contactenlijst controleren of ze daadwerkelijk met dat e-mailadres zijn ingeschreven.

Wanneer je via Ledenbeheer een e-mail naar je klanten stuurt, kun je met een placeholder automatisch laten invullen welk e-mailadres ze moeten gebruiken. Selecteer via het % teken de optie 'account e-mailadres', en het systeem vult automatisch het juiste e-mailadres in waarmee ze moeten inloggen.

Kan ik verschillende voorrangsregels combineren?

Je kan meerdere voorrangsregels van hetzelfde type met elkaar combineren.

Je kan geen voorrangsregels van verschillende types met elkaar combineren (bvb actieve leden en op uitnodiging).

Was dit een antwoord op uw vraag?